TRADISS - Technika Komputerowa
telefony: (+48) 32 757 25 71, (+48) 607 062 023, faks: (+48) 32 757 28 32, ul. Oswobodzenia 1, 40-403 Katowice
enova365
sage
telefony: (+48) 32 757 25 71, (+48) 607 062 023
ul. Oswobodzenia 1, 40-403 Katowice
O firmie Kontakt Bezpłatne prezentacje Konsultacje zdalne Mapa strony Praca
enova Szkolenia

moduł enova Szkolenia przeznaczony jest dla firm szkoleniowych, ośrodków szkoleniowych działających zgodnie z Ustawą o systemie oświaty oraz firm prowadzących szkolenia wewnętrzne dla pracowników.

Aplikacja umożliwia:

  • kompleksową obsługę szkoleń za pośrednictwem jednego narzędzia,
  • automatyzację procesu planowania oraz ewidencji szkoleń,
  • zmniejszenie pracochłonności obsługi szkoleń poprzez wyeliminowanie ewentualnych błędów (kontrola kolizji dostępności sal oraz prowadzących),
  • kontrolę przebiegu szkoleń oraz wpływu należności z tytułu faktur za usługi szkoleniowe,
  • dostęp do pełnej informacji analitycznej o uczestnikach.

Funkcjonalność:

Ewidencja oraz planowanie szkoleń:

  • Obsługa kartoteki szkoleń.
  • Obsługa kartoteki wykładowców - tworzenie umów dla wykładowców (zlecenie, o dzieło), prowadzenie ewidencji płac dla poszczególnych wykładowców.
  • Obsługa kalendarza wykorzystania sal wykładowych (planowanie).

Ewidencja (rejestracja) uczestników szkoleń:

  • Edytowanie list uczestników (dowolne, z możliwością zmiany przypisania w trakcie szkolenia).
  • e-mail grupowy do uczestników grupy szkoleniowej.

Planowanie i obsługa grup szkoleniowych:

  • Tworzenie grupy poprzez przypisanie określonych osób do grup szkoleniowych na podstawie zebranych zgłoszeń.
  • Możliwość przypisywania sal do poszczególnych zajęć grupy szkoleniowej wraz z kontrolą kolizji dostępności sal i z uwzględnieniem podziału na podgrupy dla niektórych przedmiotów.
  • Możliwość przypisywania wykładowców do zajęć wraz z kontrolą kolizji dostępności i z uwzględnieniem podziału na podgrupy dla niektórych przedmiotów.

Rozliczanie grup szkoleniowych:

  • Fakturowanie wraz z korektami (w tym faktury zaliczkowe, pro-forma, z odroczonym terminem płatności, gotówkowe, uwzględniające różne sposoby płatności, w tym ratalne).
  • Końcowe rozliczenie zakończonych grup szkoleniowych - wystawienie faktur końcowych, wydruk rozliczenia kosztów i przychodów.
  • Kontrola wpłat za szkolenie w układzie płatnik/ uczestnik (konieczne powiązanie słuchacza z płatnikiem), windykacja należności z tytułu szkoleń.

Sprawozdawczość wewnętrzna i zewnętrzna:

  • Lista obecności uczestników na zajęciach.
  • Zaświadczenia o ukończeniu szkoleń (edytowalne).
  • Protokoły z przeprowadzonych egzaminów.
  • Wydruk zajętości sal za wybrany okres.
  • Wydruk obciążeń wykładowców za wybrany okres.
  • Możliwość eksportu danych do narzędzi zewnętrznych (np. Word, Excel).
  • Obsługa szkoleń dofinansowanych przez UE.

Moduł został w pełni zintegrowany aplikacjami księgową, handlową, kadrowo-płacową oraz CRM systemu enova.

enova Członkowie

ułatwia ewidencję członków organizacji oraz naliczanie i rejestrację wpłat składek.

Obsługiwane są dwa rodzaje kartotek członków:

  1. członkowie zwyczajni - osoby fizyczne będące członkami danej organizacji,
  2. członkowie wspierający - osoby i instytucje deklarujące wsparcie finansowe dla organizacji.

Ewidencja członków obejmuje:

  • rejestrację danych członka lub kandydata na członka,
  • powiązanie ewidencji członków z ewidencją kontrahentów,
  • procesy nadania statusu oczekującego na przyjęcie, przyjęcia w poczet członków oraz skreślenia z listy członków.

Funkcjonalność aplikacji do rozliczania składek członkowskich obejmuje:

  • definiowanie zasad naliczania składek z możliwością określania indywidualnych składek dla poszczególnych członków,
  • okresowe naliczanie składek członkowskich,
  • rejestrację wpłacanych składek,
  • kontrolę stanu opłacenia składek (ściągalności składek), ustalanie sald wpłaconych składek dla poszczególnych członków za poszczególne okresy i narastająco, umarzanie składek.

Ewidencja składek zintegrowana jest z modułem enova Ewidencja Środków Pieniężnych, dzięki czemu możliwe staje się zarządzanie płatnościami wspólne dla całego systemu enova, z uwzględnieniem modułów enova Księga Handlowa i enova Handel.

Moduły dodatkowe

enova SMS

Moduł dodatkowy enova SMS umożliwia wysyłanie wiadomości z programu enova poprzez zewnętrzne bramki SMS, stwarzając dodatkowy kanał komunikacji z Kontrahentami lub Pracownikami.

Program daje możliwość wyboru jednej z kilku zdefiniowanych bramek lub integracji z dowolną bramką za pomocą mechanizmu programistycznego API.

System może samodzielnie pobierać numery telefonów komórkowych bezpośrednio z kartoteki kontrahenta bądź Osoby kontaktowej lub generować okienko z polem, gdzie należy ten numer wpisać. Wysyłane wiadomości SMS mogą zostać automatycznie zapisane jako zdarzenia CRM widoczne w historii kontaktu z danym Kontrahentem.

Można również zaprogramować funkcje wysyłające smsy do odbiorców z dowolnego miejsca w systemie (moduły enova Kadry i Płace, Księgowość, Handel, Szkolenia, Delegacje Służbowe, Serwis, Wypożyczalnia) np. o:

  • aktualnych promocjach dla Kontrahentów (newsletter, kampanie reklamowe - Smsing),
  • terminach zaplanowanych spotkań lub szkoleń,
  • zbliżającym się terminie płatności za fakturę,
  • przeterminowanych i zaległych płatnościach (z uwzględnieniem liczby dni zaległości),
  • zbliżającym się terminie przeglądu maszyny lub urządzenia,
  • etapie realizacji zamówienia,
  • dokonanych przelewach np. wynagrodzeń dla pracowników.
enova Praca na wielu bazach

moduł został zaprojektowany jako platforma do zarządzania działaniem systemu, który obsługuje więcej niż jedną bazę danych. Daje możliwość zarządzania z jednej bazy tzw. „bazy głównej (master)” wskazanymi bazami.

Znacząco usprawnia działania operacyjne na wielu/kilku bazach (wielu firm), zmniejsza czasochłonność działań konfiguracyjnych i serwisowych. Daje możliwość dodatkowej kontroli operatorów oraz działań w systemie.

Działania konfiguracyjne:

  • archiwizacja wielu baz danych
  • konwersja wielu baz danych (aktualizacja do nowszej wersji programu)
  • dodawanie operatorów oraz ich uprawnień na poszczególnych bazach danych - użytkownicy po zalogowaniu się do bazy głównej będą mieli dostęp do poszczególnych baz danych wg przydzielonych im uprawnień
  • zarządzanie konfiguracją poszczególnych baz
  • definiowanie praw obiektowych w poszczególnych bazach
  • aktualizacja wskaźników dla wielu baz danych jednocześnie

Działania operacyjne umożliwiające przegląd pełnej zawartości poszczególnych baz danych:

  • analizy baz danych - lista analityczna prezentująca podstawowe informacje dla każdej bazy danych
  • raporty na liście analitycznej prezentujące zestawienia różnych informacji z wielu baz danych
  • na liście Analizy baz danych dostępne są dwa typy czynności umożliwiające:
    1. przejście na skróty do wybranych obszarów w określonej bazie danych - czynność „Pokaż...” umożliwia podgląd konkretnej bazy danych w celu weryfikacji czy wszystkie deklaracje zostały naliczone oraz czy naliczono je poprawnie
    2. wykonanie określonych działań uzupełniających - czynność „Dodaj...” umożliwia „hurtowe” naliczenie (generowanie) brakujących deklaracji w wybranych wcześniej bazach danych
  • e-Deklaracje - umożliwia „hurtowe” wykonywanie czynności podpisania i wysyłki e-Deklaracji
  • bazy danych - dostęp do pełnej zawartości poszczególnych baz danych
  • Raporty wykonywane jako wydruki na liście analizy:

  • informacje o zobowiązaniach podatkowych - raport prezentujący kwoty zobowiązań podatkowych dla wybranej bazy danych
  • raport pracy operatorów - wydruk prezentujący aktywność wybranych operatorów w wybranych bazach danych. Wydruk można wykorzystać do analizy rozkładu pracy wybranego operatora w jednej wybranej lub wielu bazach danych. Wydruk prezentuje informacje o ilości utworzonych w bazie różnego rodzaju dokumentów i elementów dokumentów
  • (zawiera enova Platforma Managera)

    enova Elektroniczne Wyciągi Bankowe

    Moduł dodatkowy enova Elektroniczne Wyciągi Bankowe automatycznie zaczytuje do systemu wyciągi bankowe pobrane ze strony banku w formie pliku elektronicznego. Wspiera pracę osoby odpowiedzialnej za rozliczenia na wszystkich etapach pracy z wyciągiem bankowym. Dane importowane są do Ewidencji Środków Pieniężnych w postaci raportu zawierającego operacje bankowe oraz wpłaty i wypłaty.

    enova Elektroniczne Wyciągi Bankowe umożliwia importowanie wyciągów bankowych z niemal wszystkich banków w Polsce. Dostępnych jest ponad 50 różnych formatów importu dla najpopularniejszych banków, a listę można w łatwy sposób rozbudować o kolejne (Producent enova tworzy nowy format importu na podstawie odpowiednich dokumentów z banku dostarczonych przez Klienta, usługa ta wykonywana jest bezpłatnie, w ramach zakupionej licencji).

    Dodatek Elektroniczne Wyciągi Bankowe wraz z standardowymi funkcjami EŚP umożliwia:

    • Automatyzacja rozliczania płatności.
    • Wyeliminowanie ryzyka związanego z błędnym „ręcznym” wprowadzaniem danych z wyciągu.
    • Znaczące przyspieszenie wprowadzania danych do systemu - oszczędność czasu i nakładu pracy osób pracujących z wyciągami bankowymi.
    • Możliwość nanoszenia informacji istotnych księgowo przez osoby nie posiadające specjalistycznej wiedzy (standardowe mechanizmy programu - matryce).
    • Wsparcie działu księgowego poprzez naniesienie w dokumencie źródłowym (wpłacie/wypłacie, operacji bankowej) szczegółowych atrybutów (cecha, opis analityczny), które zostaną wykorzystane do automatycznego zaksięgowania wyciągów.
    enova Wirtualne Rachunki Bankowe

    Moduł dodatkowy enova Wirtualne Rachunki Bankowe to rozwiązanie wspierające prowadzenie rozrachunków z kontrahentami za pośrednictwem usługi płatności masowych (bank identyfikuje płatności dokonywane na rzecz Klientów przez ich kontrahentów przez system wirtualnych numerów rachunków).

    enova Wirtualne Rachunki Bankowe umożliwia:

    • generowanie numerów indywidualnych rachunków wirtualnych podczas wprowadzania faktury sprzedaży:
      w praktyce najpopularniejszym jest model indywidualnego rachunku dla kontrahenta, możliwe jest także generowanie wirtualnego rachunku dla każdej należności albo dla każdego dokumentu, w zależności jak Klient ustali z bankiem. W pierwszym przypadku każdemu kontrahentowi przypisany zostaje jeden numer rachunku wirtualnego, na który będzie kierować swoje zobowiązania wobec wystawcy płatności (doświadczenie pokazuje, że kontrahenci często nie pamiętają by zamieścić szczegóły płatności w tytule przelewu co znacznie utrudnia identyfikację, natomiast zawsze zwracają uwagę na poprawność rachunku, na który dokonują wpłaty),
    • importowanie do enova pliku z elektronicznym zestawieniem operacji bankowych dostarczonego przez bank:
      podczas importu program automatycznie rozlicza (paruje) wpłaty z należnościami na podstawie zgodności numeru rachunku.

    Użytkownik może dodawać szczegółowe atrybuty (cechy, opisy analityczne) do każdej z operacji bankowych już podczas importu jak i bezpośrednio po nim. Możliwość taką dają matryce (szablony) definiowalne dla poszczególnych typów wpłat/wypłat (mechanizm identyczny jak w przypadku enova Elektroniczne Wyciągi Bankowe).

    Dedykowana dla firm, które oferują swoje produkty lub usługi znacznej liczbie odbiorców, tj: przedsiębiorstwom z branży telekomunikacyjnej, dostawcom Internetu, telewizji cyfrowej lub kablowej, zakładom energetycznym, zakładom gazowniczym, wodociągom, firmom ubezpieczeniowym, spółdzielniom mieszkaniowym, uczelniom, oraz zarządcom wspólnot mieszkaniowych.

    Moduł może współpracować z dowolnym bankiem w Polsce. W standardzie dostępne są formaty importu dla najpopularniejszych banków, a listę można w łatwy sposób rozbudować o kolejne banki (Producent enova tworzy nowy format importu na podstawie odpowiednich dokumentów z banku dostarczonych przez Klienta, usługa ta wykonywana jest bezpłatnie, w ramach zakupionej licencji).

    enova Eksporty Księgowe

    Moduł dodatkowy enova Eksporty Księgowe został zaprojektowany jako narzędzie wspierające pracę firm, których księgowość prowadzona jest na zewnątrz. Dzięki niemu można z bazy operacyjnej, w której dokumenty zostały stworzone, wyeksportować komplet dokumentów niezbędnych w księgowości, a także dane wspierające i przyspieszające proces księgowania (opis kontrolingowy - jeżeli użytkownik ma możliwość dodawania tego typu opisu na wystawianych dokumentach).

    Eksport danych odbywa się z poziomu Ewidencji Dokumentów enova - tam spotykają się wszystkie dokumenty z modułów operacyjnych użytkownika.

    Zakres przenoszonych danych:

    • dokumenty zakupu/sprzedaży wraz z płatnościami,
    • polecenia księgowania,
    • paragony,
    • faktury wewnętrzne,
    • dokumenty magazynowe,
    • raporty kasowo-bankowe (wszystkie lub wskazane),
    • opisy analityczne, dekrety (zapisywane w opisie analitycznym) i/lub cechy do różnych obiektów.

    Dokumenty wszystkich wymienionych typów można wyeksportować do jednego pliku, otrzymują one odpowiedni status i domyślnie nie podlegają edycji, co zabezpiecza przed niezgodnością danych w systemie wyjściowym i docelowym.

    Dane wysyłane są do pliku tekstowego w formacie enova.txt. Plik może zostać zaimportowany poprzez enova Importy Księgowe do księgowości enova lub do innego zewnętrznego programu księgowego, przy użyciu dodatku integrującego zgodnego z użytkowanym programem księgowym (pliki enova.txt, z uwagi na prostą strukturę budowy, nie wymagają tworzenia zaawansowanych dodatków integrujących).

    Przeznaczony dla firm prowadzących handel i księgowość w enova, ale na różnych bazach danych (np. księgowość prowadzona jest przez zewnętrzną firmę) lub prowadzących handel w enova, a księgowość w innym programie oraz firm wielooddziałowych, pracujących w modelu enova offline (oddziały prowadzą własną księgowość, ale równocześnie przekazują komplet informacji do centrali, która prowadzi księgowość całej jednostki).

    Współpracuje z modułami: Księga Podatkowa, Księga Handlowa, Faktury, Handel, Członkowie.

    enova Podgląd

    enova Podgląd służy do kontrolingu i raportowania pracy. enova Podgląd (tzw. licencja menadżerska) pozwala na przeglądanie z jednego miejsca danych, znajdujących się w poszczególnych modułach systemu enova. Użytkownik pracujący w module Podgląd nie może wprowadzać, modyfikować, bądź kasować żadnych danych w systemie, jednak jednocześnie nie wymaga posiadania innych licencji niż Podgląd oraz nie blokuje pracy z programem innym użytkownikom. Danemu użytkownikowi można ustawić podgląd wybranych części systemu.

    enova Analizy Wielowymiarowe

    Moduł enova Analizy Wielowymiarowe to narzędzie do budowania systemu kontrolingowego firmy.

    Moduł wzbogaca system enova o zaawansowane możliwości analizy danych znajdujących się w bazie operacyjnej programu. Pozwala tworzyć raporty zawierające informacje łączące unikalne dane z różnych modułów systemu enova oraz przygotowywać przekrojowe zestawienia danych prezentujące np.: trendy sprzedaży, krytyczne miejsca powstawania kosztów, analizy wydajności pracy, analizy zasobów.

    Funkcje modułu pozwalają na wygodne przetwarzanie dużej ilości danych bez obciążania głównego serwera bazy danych. Narzędzia analityczne programu MS Excel (zintegrowane z systemem enova) pozwalają na wszechstronne, wygodne prezentowanie różnego rodzaju przekrojów danych. Raporty mogą przyjmować dowolny, ciekawy wizualnie kształt, przez co stają się bardziej czytelne oraz przejrzyste.

    Na moduł składają się dwa podstawowe elementy:

    • mechanizm tworzenia zdjęć danych bazy danych operacyjnej, który tworzy kopię danych roboczych do osobnej bazy analitycznej przeznaczonej do późniejszej analizy,
    • narzędzia kostki analitycznej (cube) pozwalającego na wygodne przetwarzanie danych zgromadzonych w bazie analitycznej z udziałem programu Microsoft Excel 2007.

    Moduł przeznaczony jest dla pracowników analitycznych, oraz osób odpowiedzialnych za zarządzanie zasobami firmy, tj. magazynierów, księgowych itp. Mogą oni optymalizować wykorzystanie tych zasobów m.in. za sprawą wygodnego identyfikowania niebezpiecznych lub kosztownych dla firmy ścieżek krytycznych. Przykładem może być wykrywanie zalegających towarów w magazynie, weryfikacja wydajności pracowników w stosunku do płac, niestandardowe ujęcia danych księgowych, elastyczna analiza płatności, której efektem jest np. wyszukiwanie kontrahentów, którzy powinni zostać nagrodzeni za wzorowe rozliczenia z firmą.

    enova Preliminarz EŚP

    Funkcjonalność ta pozwala zaprezentować prognozę płatności w oparciu o terminy płatności w wybranym okresie czasu oraz wprowadzić plany przepływów finansowych na dany okres w ujęciu globalnym oraz szczegółowym.

    Analiza rozrachunków pod kątem kontroli płynności finansowej może być bardzo prosta - mechanizm Preliminarza EŚP pozwala śledzić zaplanowane wielkości preliminarza oraz porównywać z rzeczywistymi, wpływami/wydatkami wraz z możliwością podziału na rodzaje przychodów i kosztów. Narzędzia te pozwalają, na podstawie gotówki zgromadzonej w kasach i na rachunkach bankowych oraz na podstawie terminów płatności należności i zobowiązań, oszacować jakie będzie saldo środków pieniężnych na dowolny dzień w przyszłości. Analiza ta może być prowadzona w oparciu o terminy płatności wynikające z dokumentów lub w oparciu o terminy płatności uwzględniające dodatkowe opóźnienia. Na podstawie tak przygotowanej prognozy użytkownik może podjąć odpowiednie działania zapobiegające możliwej utracie płynności finansowej.

    Moduł umożliwia:

    • trafne prognozowanie i kontrolę płynności finansowej,
    • redukcję ryzyka utraty płynności,
    • szczegółową analizę rozrachunków kontrahentów,
    • zmniejszenie pracochłonności procesu planowania płynności finansowej,
    • racjonalne zarządzanie środkami finansowymi przy realizacji przelewów dla dostawców.
    • enova Preliminarz EŚP przeznaczony jest dla kadry zarządzającej, dyrektorów finansowych, analityków oraz pracowników działów księgowości.

    Współpracuje z modułami: Kadry Płace, Księga Podatkowa, Księga Handlowa, Księga Inwentarzowa, Faktury, Handel, Produkcja oraz Członkowie.

    enova Delegacje Służbowe

    Moduł enova Delegacje Służbowe wspomaga rejestrowanie, obsługę oraz rozliczanie delegacji krajowych i zagranicznych. Umożliwia firmie ewidencję wyjazdów służbowych pracowników oraz związanych z nimi kosztów. Znacząco wpływa na usprawnienie procesu obiegu wniosków i rozliczeń delegacji oraz dostarcza księgowości informacji o wyjazdach służbowych pracowników.

    Na funkcjonalność modułu składa się:

    • ewidencja poleceń wyjazdu służbowego wraz z wydrukiem,
    • automatyczne wyliczanie diet dla wyjazdów krajowych i zagranicznych (pomocnicze tabele stawek diet i ryczałtów krajowych i zagranicznych, obliczanie ryczałtów za noclegi i dojazdy, tabela państw, tabela stawek diet oraz limitów za nocleg),
    • automatyczne księgowanie rozliczeń kosztów delegacji służbowych,
    • rozliczanie delegacji z pobranymi zaliczkami pracownika na poczet delegacji służbowych
    • rejestrowanie rachunków (samochód, noclegi, koszty przejazdów i inne wydatki np. bilety komunikacji miejskiej) krajowych i zagranicznych, które są przeliczane na właściwą walutę według obowiązującego kursu,
    • obliczanie ryczałtów za noclegi i dojazdy,
    • ewidencja pracowników, którzy odbyli delegacje,
    • tabela państw, oraz pomocnicze tabele stawek diet i ryczałtów krajowych i zagranicznych,
    • możliwość integracji z ewidencją przebiegu pojazdu.
    enova Komunikacja z drukarkami etykiet DYMOPrinter i BrotherPrinter

    Dodatek enova DYMOPrinter pozwala na łatwe tworzenie wydruków etykiet samoprzylepnych, działających na termicznych drukarkach DYMO LabelWriter.

    Dodatek składa się z biblioteki oraz kilku przykładowych wydruków naklejek:

    • z adresem kontrahenta
    • z adresem pracownika
    • z kodem kreskowym na środek trwały
    • z ceną i kodem kreskowym na towar

    Etykiety mogą być drukowane pojedynczo lub seryjnie. Wydruki dostępne są standardowo z menu wydruków na formularzu lub liście.

    Brother Label Printer

    Dodatek służy do drukowania etykiet samoprzylepnych na drukarkach Brother Label Printer. Drukarki te przeznaczone są do drukowania etykiet (naklejek) na taśmach z etykietami termicznymi.

    Drukowanie etykiet z poziomu enova odbywa się standardowo poprzez wybranie odpowiedniego wydruku dostępnego w menu wydruków dla danego formularza lub listy.

    Z biblioteką Soneta.BrotherPrinter.dll dostarczone są następujące wydruki:

    • z adresem kontrahenta
    • z adresem pracownika
    • z kodem kreskowym na środek trwały
    • cenowa z kodem kreskowym na towar

    Drukowanie etykiet na drukarkach Brother z poziomu enova będzie dostępne po wykonaniu następujących czynności:

    • Zainstalowanie oprogramowania drukarki wraz z bibliotekami sterującymi (b-PAC client component), dostarczanego przez jej producenta.
    • Skopiowanie biblioteki Interop.bpac.dll do katalogu z dodatkami do enova.
    • Zainstalowanie dodatku Soneta.BrotherPrinter.dll, czyli skopiowanie go do katalogu z dodatkami jw. Nie jest to konieczne, ale ułatwia tworzenie własnych wydruków oraz umożliwia wykorzystanie wydruków przykładowych.
    • Wczytanie przygotowanych przykładowych wzorców etykiet oraz wzorców wydruków do repozytorium wzorców wydruków w bazie danych.

    Uwaga: producent drukarek dostarcza biblioteki b-PAC wyłącznie w wersji 32-bitowej. W systemach 64-bitowych korzystanie z dodatku będzie możliwe wyłącznie wtedy, gdy system enova pracuje.

    Programy DEMO
    wersje demonstracyjne
    enova365 - zmiany w przepisach kadrowych i podatkowych w 2016 rokuenova365 - Jednolity Plik Kontrolnyenova365Kolektory danych - mobilny terminal magazynowycztery twarze enova365Wysyłaj i odbieraj e-dokumenty przez serwis miedzyfirmami.pl
     
    © 2000-2017 Tradiss       Informacje o witrynie       Archiwum       Projekt UE       Mapa strony       www.sage.com.pl       www.enova.pl       www.saldeosmart.pl       realizacja InfraNet.pl